Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettövrigt
Läst 4450 ggr
Maria
0

OT-tråd 2

Tog mig friheten att skapa en ny OT-tråd då den andra var så trögladdad på min datorGlad

Den gamla tråden finns här.

Idag ska vi hälsa på min bror och svägerska som är på Marstrand med sin husbil.

/Maria

Leffe
0

Nu har jag klivit upp. Såg på OS till cirka fyra i morse. Idag är som tur är sista dagen, men oj vilken spännande slutdag med -sverige i handbollsfinalen. Katterna sover trots hussesnya nattvana som vanligt

Sköt om er

mongu
0

Har idag varit på barnbarnets dop. Det var så fint. Han var tyst i kyrkan och smilade så glatt.

Mitt andra barnbarn hade som väntat myror i byxorna men hon skötte sig bra. Väldigt fundersam över vattnet i badkaret = dopfuntenSkrattande

Efteråt var det lunch bestående av olika pajer, sallad, hembakat bröd, smör och ost.

Efter det var det sju sorters kakor + bulle och mazarin. Sen tårta som grädde på moset.

Är jätteimponerad av dotterns tårtor. Hon hade gjort så otroligt fina tårtor som var klädda med sugerpaste.

Ja jättefina.

Så nu sitter jag här urtrött, extra värkig och ja vet inte riktigt. Men det var en fin dag.

Tyvärr så fick Sverige stryk i handbollsfinalen men dom var duktiga. Säger hon som inte gillar sport alls egentligen. Men maken är desto mera sportnörd.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Leffe
0

Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey

Sköt om er

Maria
0

Har firat min man i dag som fyller år. Ikväll har sonen bjudit på middag ute.

/Maria

mongu
0

Solen skiner ute. Verkar bli en härlig dag. Det enda smolket i bägaren är min värk.

Har rejält ont och det brukar hänga i ett tag när jag är så här. Så om jag inte är aktiv här inne så vet ni alla orsaken.

Men jag lovar jag biter ihop och kommer igen. Så småningom, läser dock allt här så jag vet vad som händer.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Leffe
0

Det var inget OS i går så det blev sova lite tidigare, men bara lite, i natt och se och häpna jag är uppe lite tidigare också. Däremot så tittade katterna bara upp där de låg och somnade om igen.. Ja alla utom Fröja, som ville ut på balkongen.

Sköt om er

Leffe
0

Hej alla glada och alla ndra också. Solen leker kurragömma bland molnen. Den säger tittut och förvinner igen. Katterna tar det lungt. Gammelgubben ligger precis innanför balkongdörrer och mediterar.

Sköt om er

mongu
0

Har haft besök av dotter och barnbarn. Så mysigt. Vi har varit och bytt en bok som var en doppresent. En jättebra bok men han behöver inte två likadana.

Så nu blev det en av alla dessa barnkammarböcker som finns.

Sen blev det en glass på torget och därefter så handlades det lite kläder till gossen.

Nu har dom åkt hem och det är lite tomt.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Det är mörkt ute ännu och det regnar och strax ger vi oss i väg till flyget till GreklandGlad

/Maria

mongu
0

Va härligt det låter att lämna landet nu och åka iväg. Hoppas du får en riktigt bra resa.

Ha en bra dag! Mongu.

Leffe
0

Idag har jag provåkt Solnagrenen av Tvärbanan. Spårvagn mellan Bällsta bro i Sundbyberg och Solna centrum. Inget signalsystem utan det var flaggvakter vid gatukorsningarna.

mongu
0

En riktig skitdag idag. Är själv genomförkyld och har legat på soffan under ett täcke hela dan och mått pyton.

Sen ikväll blev maken akut dålig med ont i hjärttrakten och utstrålning i vänster arm. Blek, kallsvettig och matt. Så det blev ambulans in till sjukhuset.

Nu är vi båda hemma igen och det var inte nåt nytt på EKG och inte fel på proverna så vad han drabbades av vet jag inte.

Däremot skrev läkaren ut Nitrospray så han kan ta om det återkommer. Nu rä jag riktigt trött men kan inte slappna av känner jag.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Usch vad obehagligt. Jag kan tänka mig att ni blev jätterädda båda två. Skönt att det verkade vara OK.

Krya på dig själv.

/Maria

Maria
0

Godmorgon. Ledig idag och har inga direkta planer vilket är skönt tycker jag.

Solen tvekar och det är "bara" 10 grader ute och verkar ha regnat en hel del inatt.

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla. Ska strax åka till jobbet. Min man kör mig. Vilken lyxSkrattande

/Maria

mongu
0

Ja det är lyx men passa på att känna dig som en riktig lyxhustru.

Här är det lugnt än och då. Får se lite hur dagen blir. Får besvär med magen ibland pga all medicin som jag äter. Igår var en sån dag men jag tror det är borta idag.

Ha en bra dag! Mongu.

Leffe
0

Årets bästa månad och det bara regnar. Nu sitter kattena och jag har och hör smattrande mot balkongen. De är nöjda med tillvaron, men ingen av dem vill gå ut på balkongen

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon alla från ett Göteborg i ösregn.

Igår rensade min man i vår lilla trädgård och rädisorna som var kvar hade gått i blomSkrattande annars har inte vuxit så bra detta år.

/Maria

Leffe
0

Vilket ljuvligt väder - det regnar inte. Sitter här med en spinnande Pysen i famnen. Övriga katter ligger i eller på sängen. Idag händer väl som vanligt inte så mycket här hemma. Ska kanske sätta upp några tavlor på väggen

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon alla. Ännu svårt att se vad för väder som väntas.

Det är i alla fall 15 grader ute och inga katter har väckt oss i nattFlört

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla som vaknar från ett blåsigt Göteborg.

Det är fortfarande ganska mörkt så svårt att se om himlen är blå.

/Maria

mongu
0

Godmorgon denna gråa dag. Nyss regnade det så det bara dånade för att nu minska i styrka.

Vad dagen kommer att innehålla vet jag inte än då min värk är så mycket sämre. Även humöret är i bott.

Har rejäl "tandvärk" i mitt opererade knä och ont i foten där jag har min hälsporre. Det är på höger sida båda och det går upp längs hela sidan. Fy bubblan är allt jag kan säga.

Blir nog en dag hemma i lugn och ro. Ska ev. på styrelsemöte ikväll men känner nu att det får nog bli nån annan som skriver ikväll för jag orkar inte vara med folk när värken är som värst.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Idag är det regn och rusk här i Göteborg och jag ska strax iväg och jobba.

/Maria

mongu
0

Godmorgon just nu har vi uppehåll men vad det ska bli av det idag vet jag inte. Ser mulet ut.

Här blir lugnt idag med då värken sätter stopp för det mesta.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Godmorgon alla från ett grått Göteborg med bara 7 grader.

Idag ska jag gå på bio och se "En oväntad vänskap"

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla.

7 grader och jag kan ännu inte se om det är klart eller mulet.

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla. Nu är det fredag.Glad Har ni några helgplaner?

/Maria

Maria
0

Nu är det redan söndag.

Dagarna står som som spön i backen, likaså regnetSkrattande

/Maria

mongu
0

Det kan jag hålla med om att det regnar mycket. Inte kul alls. Gillar inte det här vädret då det ger mig så mycket mer värk.

Men det är bara att komma igen sägs det men inte helt lätt.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Jobbigt att du får så ont mongu.

/Maria

mongu
0

Ja det är kämpigt och jag har egentligen så många tankar om hur jag ska skriva information hit till FK men orken finns inte just nu i alla fall. Men jag hoppas det kommer snart.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Jag håller tummarna att det snart vänder.

/Maria

mongu
0

Tack, ja det gör det nog. Blir såhär ibland. Tyvärr så går det inte att styra över.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Godmorgon alla från ett Göteborg med regn, regn och åter regn.

/Maria

Maria
0

Sitter här med en skrikande katt sedan några timmar tillbaks.

Lorents ska till tandläkaren 7.40 och har fastat sedan 22 i går kväll. Det innebär ju att hans galne kompis också har fått fasta vilket gjort att natten varit bedrövlig. Detta var väntat men ack så jobbigtFlört

Jag hittar inte kattselarna och koppel så jag får vira in honom i en filt. Transportbur funkar inte alls.

/Maria

mongu
0

Dessa små katter. Har också varit iväg till veterinär med mina och vet hur det kan vara.

Ha en bra dag! Mongu.

mongu
0

Så kompisen har fått sin mat nu då hoppas jag så du har en glad katt.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Godmorgon alla.

Det känns ledsamt att mina katter fortfarande fräser åt varandra eller snarare så fräser den ene åt den andre.

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla.

Idag ska jag på hembesök till ett äldreboende.

/Maria

mongu
0

Godmorgon!

Idag ska jag ner till cancergenetiska mottagningen på Sahlgrenska. Det är för att det är många  i släkten som har haft och har bröstcancer och prostatacancer.

Visserligen har de flesta insjuknat i hög ålder men av mammas 5 syskon har alla haft bröst eller prostatacancer förutom en bror som avled i hjärtinfarkt.

Sen är det en del äldre släktingar som också haft dessa sjukdomar.

Så idag ska det ritas släktträd sen får jag se om de vill gå vidare för att utreda eventuell ärfltighet.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Hoppas det går bra och att du inte bär på någon ärftlighet.

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla.

Det ser mörkt och mulet ut och det har regnat i natt igen. Det är fyra grader ute.

Hoppas ni alla får en fin torsdag.

/Maria

mongu
0

Pratade nyss med min dotter som bor några mil söder om oss. Vi bor ca 18 mil från Göteborg.

I alla fall så snöade det lite lätt hos henne. Lite tidigt tycker jag. Vad säger ni andra?

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

HimmelFörvånad Ja snö känns en aning tidigt.

/Maria

mongu
0

Nu snöar det här med ganska mycket till och med. Dom varnar dessutom för att det är väldigt halt på vägarna.

Ha en bra dag! Mongu.

mongu
0

Har idag hämtat vår nya bil. När vi kom hem så gick jag ur bilen och skulle gå till bagaget.

Vad jag inte ser (fast jag själv lagt däcken där) är att det ligger två st. däck på gräsmattan. Det är däck som ska bytas mot nya.

Jag kliver glatt vidare och vad händer? Jo jag snubblar och ramlar pladask på marken. Aj, aj vad det gjorde ont.

Ännu ondare när maken säger: såg du inte däcken? Nej jag såg inte dom för då hade jag inte gått precis där.

Allt gick ganska bra ändå fast min vänsterfot är både blå och svullen.

Kul med ont på ett annat ställe för en gångs skull. På vänstersidan istället för höger där de flesta av mina krämpor är.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Men jösses vilken oturFörvånad

/Maria

mongu
0

Det är så likt mig jag har blivit så ostadig tycker jag. Har säket med all värk och knä, rygg m.m. att göra.

Men det går över.

Ha en bra dag! Mongu.

mongu
0

Här är mer än lugnt på sajten men tyvärr så orkar jag just nu inte va så aktiv.

Värken är på topp och då går allt annat ner. Men jag kommer igen och ska försöka orka skriva då.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Usch, ja det är inget roligt när man är i en dipp. Hoppas du kryar på dig snart.

/Maria

Leffe
0

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon alla från ett regnigt Göteborg. Känns som mer regel än undantag denna höstenObestämd

/Maria

Leffe
0
Maria
0

Godmorgon alla.

Här är mörkt med det regnar inte och det är 2 grader.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

mongu
0

Idag är en väntans dag. Min son och sonhustru är på förlossningen för igångsättning. Det är två veckor över tiden och den lilla krabaten vill inte ut.

Så idag kommer blivande storasyster hit för att vara hos farmor och farfar.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Spännande. Hoppas allt går braGlad

/Maria

Leffe
0

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Maria
0

Va inte merFörvånad

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla.

Här är det 8 plusgrader. Riktigt varmt med andra ordFlört

/Maria

Maria
0

Så nu är det redan söndag.

Regnet det bara öser ner. Har inga större planer idag men igår fick vi klippt ner det som skulle i trädgården. Eller min man rättare sagt.Flört

/Maria

mongu
0

Idag ska vi åka till kompisar och äta. Det har gått från att ses på fredag eller lördagkvällar till att äta söndagsmiddag.

Vet inte om det är ålder eller? Att vi blir tröttare på kvällarnaFörvånad

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Sitter på jobbet i mörkret. Elen har gått på halva våningsplanet och det anmäldes i måndags men inget ljus i sikte.

Hoppas ni alla får en fin fredag

/Maria

Leffe
0

Här blir det en lugn stillsam fredag verkar det som.

Sköt om er

mongu
1

Har varit hos dottern o barnbarnet en sväng nu blir det vila för resten av dan.

Det är grått och jobbigt väder just nu. Energinivån är väldigt låg, tyvärr.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Så nu var det söndag reda.

Min man ska jobba några timmar om en stund så här blir det lugnt värre.

Tror jag ska virka färdigt min trasmatta med katterna i soffanFlört

/Maria

Maria
0

Godmorgon. Sitter här i pyjamas och regnet smattrar mot taket i uterummet. Ska strax göra mig iordning för dagens arbetsinsats.

/Maria

Maria
0

Godmorgon.

Det är min lediga dag idag men jag har bytt för en arbetskamrat är sjuk.

Vi ska ha lumbalpunktion på studiepatienter idag och jag ska vara med och assistera och ta hand om blod och likvor.

(LP är när man sticker en nål i nedre delen av ryggraden och tappar ut likvorvätska)

Jag är så nervös. Det är en massa moment och jag har försökt läsa på.

Har ingen aning om hur detta går till.

Jag har ju själv gjort det en mängd gånger men då ligger man ju med ryggen åt alltSkrattande

/Maria

mongu
0

Det går säkert bra men allt är ju nytt första gången man gör nåt.

Vet när det var diverse olika undersökningar som jag varit med och assisterat på och visst är det nervöst innan. Särskilt som vissa läkare var grönare än vad man var själv.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Puh, det gick bra i alla fallFlört

/Maria

mongu
0

Va bra! Då har du en fjäder till i hattenSkrattande

Ha en bra dag! Mongu.

mongu
0

Torsdag och grått ute. Risk för snö. Värken är på topp som alltid vid väderomslag.

Men jag har så härligt här hemma. Rent och fint. Min goa dotter har varit hos oss och storstädat hela huset.

Är så glad då det är sånt som jag inte klarar och orkar själv så hennes hjälp har varit ovärderlig.

Sen har jag ju fått rå om goa barnbarnet med.

Ha en bra dag! Mongu.

Leffe
0

Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar

Sköt om er

mongu
0

Här snöar det med och det är härligt. Kallt vilket jag tycker är bättre än när det är för varierande väder.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Godmorgon. Sitter här i mörktret efter att min ene katt fått upp mig. Nu när jag är uppe har han gått och lagt sigSkrikandes

/Maria

mongu
0

Typiskt dessa små goa katter. När dom fått vad dom vill så lägger dom sig och sover.

Maken vaknade imorse och frös. Det berodde på att Sune, vår härliga katt, öppnat fönstret för att ta sig ut.

Kan nämnas att det var ca 10 gr. kallt ute.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Haha, vilken katt. Han får lära sig att stänga efter sigFlört

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla från ett svinkallt Göteborg. Här har kommit en massa snö ocksåSkrikandes Minus 8 grader är det och i Göteborg kan jag lova att det känns som sibirien med dessa grader.

/Maria

Leffe
0

Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.

Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt  var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.

Maria
0

Godmorgon alla runt om i landet.

Nu är det måndag och en ny vecka.

Här är kallt men ser ut att blåsa mindre. Alltid någotFlört

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla.

Idag ska jag till fryshuset och kolla en massa nedfruset blod ända från 70-taletFörvånad med jobbet. Det gäller att ta på sig ordentligt.

/Maria

Maria
0

Idag eller rättare sagt ikväll ska jag på julbord på Hamnkrogen på Liseberg. Det ska bli kul.

Tyvärr kan jag inte gå med på 5-kampen innan. Jag klarar inte av så mycket folk som rör sig och allt ljus och rörelse.

Det blir rena karusellen i huvudet då.

/Maria

mongu
0

Härligt med julbord. Är det med ditt jobb? Det är sånt jag saknar gemenskapen som var på jobbet med olika aktiviteter.

När man är hemma så glöms man bort. Nu har jag ju ingen anställning kvar så det är inget att säga om att jag inte får va med nu. Men jag märkte att man glöms bort även innan man är helt borta. Jag hade kvar min anställning fram tills 2007 men kontakten med jobbet var borta långt innan dess.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Ja, det är med jobbet. Vi brukar ha julbord och en sommarfest. Det är ganska trevligt. Vi är ju en ganska stor grupp och jag tror att det kommer ett 30-tal ikväll.

Visst är det trist när man inte längre har kontakt.

/Maria

Maria
0

Idag har vi en massa slask i GöteborgSkrikandes Januari är ingen kul månad men snart är det februariGlad

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla.

Här är en halv plusgrad och jag har ingern aning om vad dagen kommer att ge.

Ska strax åka till jobbet i alla fall.

/Maria

Maria
0

Äntligen är långa januari slut och det är skönt tycker jag.

Idag har vi minusgrader igen så jag kan tänka mig att det är ganska halt ute.

Det är i alla fall FREDAGGlad

Min man ska på vinprovning ikväll. De är ett gäng som brukar träffas då och då.

/Maria

Maria
0

Idag blir det bio. Det ska bli kulGlad

Berättelsen om Pi, ska vi se.

/Maria

Maria
0

Godmorgon önskar jag från jobbet i MölndalGlad

/Maria

mongu
0

Godmorgon. En snöig morgon är det här. Riktiga stora flingor kommer.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Här är då ingen vår i sikte. Minus 9 grader. Usch, vad jag avskyr kylaSkämtar

/Maria

Maria
0

Godmorgon från ett soligt Mölndal.

Ha en trevlig fredag allaGlad

/Maria

mongu
0

Har ett sovande barnbarn i min säng. Hon är hos oss då hennes lillasyster, 3 månader gammal, är inlagd på barnmedicin för misstänkt RS-virus.

Inget vidare när de små blir sjuka, hon ligger nu med syrgas för att kunna syresätta sig ordentligt.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Håller tummarna att hon blir bättre snart.

/Maria

Maria
0

Godmorgon.

En solig dag här i Göteborg med plusgrader. Härligt.

Vasaloppet är i full gång nu också.

/Maria

Leffe
0

Dags att ta sig ut för att lämna blodprover igen. Lite stelt idag då det var gångtest i går. Det är soligt och katterna njuter i fönstren

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon. Första gången temperaturen ligger på plus på morgonen. +0,2 är visserligen inte mycket men ändå på rätt sidaSkrattar

/Maria

mongu
0

Härligt kanske vi vågar hoppas på en vår i år igen då.

Ha en bra dag! Mongu.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.